onsdag 5 maj 2021

Specialpedagogtankar

 Hej!

Jag jobbar som specialpedagog på tre jättefina skolor. Jag har dessutom förmånen att jobba med ett gäng helt fantastiska pedagoger. Då och då (läs:ofta) möts jag av så himla kloka tankar, handlingar, texter och en massa annat som jag bara känner att jag skulle vilja dela med alla. Därför skapade jag den här bloggen, för att samla lite av den klokskap jag möter runt mig. Kan någon hitta något att plocka med sig härifrån, glädjas av eller bara hålla med om är det ju fantastiskt. Annars tänker jag att det i alla fall är en plats där jag kan samla sådant jag tycker är intressant, viktigt eller bara sådär bra så man blir glad av att läsa det. 

Håll till godo!

Specialpedagogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips! Att vända en klass

 Det finns en uppsjö av böcker på marknaden om undervisning, ledarskap och allt annat vi jobbar med i skolan. Många av dem är ju riktiga gul...